Kwaliteitsmanagement

Binnen kwaliteitsmanagement zijn human factors van vitaal belang voor het leveren van producten en diensten die voldoen aan de hoogste normen en verwachtingen:

Procesoptimalisatie

Een goed begrip van hoe mensen interageren met processen helpt bij het identificeren van knelpunten en inefficiënties. Toepassen van leanmanagent of Lean Six Sigma (LSS) is een belangrijke denkwijze.

Klantgerichtheid

Door menselijke behoeften en percepties te begrijpen, kunnen organisaties producten en diensten ontwikkelen die optimaal voldoen aan de wensen van klanten.

Continue Verbetering

Human factors dragen bij aan een cultuur van voortdurende verbetering door het betrekken van medewerkers bij het identificeren van kansen voor optimalisatie.

Moraal en Motivatie

Medewerkers kunnen gefrustreerd raken door te veel regels en procedures, wat kan leiden tot een daling van de motivatie en betrokkenheid.

Risicobeheer

Bureaucratische systemen kunnen risico’s verminderen door voorschriften en controles die mogelijke problemen tijdig aan het licht brengen. Uiteraard alleen de noodzakelijke basis processen.